Tuesday 4 October 2011

Abysmal

Today was very cloudy, pagi tadi sudah hujan. Sejuk, p kuliah pun mamai2. Rasa macam mau tidur ja sepanjang hari. Tapi bila dah sampai di asrama, mata memang mengantuk, tangan pula begegar2 mau main game. Ish! Game ja ko ni udin! Apa boleh buat, memang hobi dari lahir juga kan.

Tujuan entri saya kali ni juga pasal satu game RPG ni. Two Worlds 2. Game ni macam best kalau kamu jugding from the title. Best betul ka game ni? 


Game ni tidak best! Jangan kamu beli!

Story: Cerita game RPG ni borrringg.. Terlalu straightfoward. Boring betul, cutscenes (yg boring) tidak boleh skip. Setiap karakter yang anda jumpa dan berinteraksi tidak mempunyai riak muka (bercakap, kesakitan, kegembiraan tapi muka tiada emosi @ tidak berubah). Memang menyampah la klu kamu nampak sendiri. Tidak boleh skip lagi tu! Tiada motivasi yang boleh didapati oleh pemain untuk menyelesaikan quest2 yg diberi. 

The character moves so fast on foot and it's kinda annoying. But when he's on horse? He moves like a jet plane and crashed like one.

Gameplay: Combat mechanics dalam game ni adalah lame. Animasi karakter semasa bergerak, memukul, memanah adalah berada pada tahap yg sangat mendukacitakan. Soo unrealistic. Sudahla cerita boring, animasi pun boring. Sistem inventori juga mendukacitakan, terlalu sedikit item yang boleh dibawa oleh karakter (not satisfies 2011 RPG game standards). Ops! anda juga tak boleh build a character from scratch. Anda hanya boleh mengubah ketinggian, kelebaran* dan warna kulit Pre-set character sahaja. Boring!

Die! Die from my boring sword!

Sound: Inconsistent background music. Muzik latar boleh berhenti secara tiba2 dan bertukar secara tiba2.  Transitions antara muzik tidak wujud. Kadang2 saya terkejut apabila muzik latar bertukar secara mengejut. Sound effects (contohnya bunyi pedang berlaga) juga tidak konsisten. Terdapat delay di antara bunyi dan motion pada skrin, anda nampak pedang berlaga, dan bunyi pedang berlaga itu baru keluar apabila musuh anda sudah mati. Very annoying.

The game world are huge, and very glitchy.

Graphics: Well, graphics department in this game is good. Grafik game ni memang hebat. Semua dilakukan secara terperinci, cantik. Namun yang demikian game terdapat juga sesetengah tempat where textures pop-up (cth: ira kayu pada batang pokok tiba2 timbul), tetapi boleh dimaafkan.

Welcome to the boring town bebeh.

Overall game ni hanya bagus di pandang mata. Setiap tempat mempunyai pemandangan yg cantik dan boleh menjadi tempat idaman dan igauan kepada para jurugambar DSLR. But when it comes to story, gameplay and sound this game is a total lame. Ia tidak berbaloi utk dimiliki.

My Rating: 2.1 / 5.0 (abysmal)
All images are subject to copyrights.

3 comments:

  1. Blh ko tmbh 1 reaction dkt bwh tu ka udin..? ko tmbh BORING k? sy teringin btl mw tick yg tu..brabes sy cari td..tp teda nie..huhu.. ngee~ =P

    ReplyDelete
  2. apa kata kita sama2 tambah reaction tersebut.. :P

    ReplyDelete
  3. Oh ada sy nampak ni game ari tu.. nasib sy tida beli...

    ReplyDelete